Tot depèn del punt de vista / Todo depende del punto de vista / Everything depends on your point of view / Tutto dipende dil punto di vista

martes, 7 de abril de 2009

Italia 2009



"Perugia"
Oli sobre tela
Olio sobre tela
60cm x 80cm

Per que sempre cames? Al principi, tenia la certesa de que d’aquesta manera, la persona que mira els meus treballs, es fica en la pell d’aquelles cames. Que per un moment, l’espectador s’identifica amb un altra persona, segueix les seves pases i veu el que aquesta persona veu, la seva perspectiva de les coses, el seu punt de vista, la seva visió del món… Com en “Perspectives d’una bulímica”, on intento precisament fer això.
Però des de que estic a Perugia, me adonat de que ja no utilitzo aquests tipus de temàtica. Sempre son les meves cames i sempre sóc jo la persona representada, no és un altra identitat, soc jo, son els meus punts de vista, la meva visió del món i lo que ell me transmet. Sempre dic que el fet de que siguin les meves cames se deu a que jo soc la model que tinc més prop i en tot moment, a plena disposició les 24 hores del dia. Però ara crec, que també és com una recerca interior. Tinc molt clar d'on vinc i on vull arrivar, però hi ha moltes coses que se m’escapen, sobretot de tot allò que me rodeja. És una sensació constant aquí a Itàlia i el fet, és que no me molesta, tot el contrari!! Estic tant atenta a tot allò que me rodeja i estic absorbint tantes coses... És com una observació de tot el que m'envolta i de mi mateixa i pot ser la meva forma de exterioritzar-ho és aquesta.

Molts treballs que estic fent aquí són impulsius, gens premeditats, idees espontànies. Aquest n’és un i la majoria dels gravats també. Pot ser molts no sabria ni dir per que els he fet, però tots tenen algunes coses amb comú: la lluminositat, les perspectives en picat i l’equilibri o el moviment de les cames.
Aquetes son les escales de casa meva, però de nom li he ficat Perugia per que una de les coses que caracteritza aquesta ciutat son les escales. Escales a casa, mecàniques, al carrer, als ponts, a la Piazza, la Roca Paulina…

¿Por que siempre piernas? Al principio, tenía la certeza de que de esta manera, la persona que mira mis trabajos, se pone en la piel de esas piernas. Que por un momento, el espectador se identifica con otra persona, sigue sus pasos y ve lo que esta persona ve, su perspectiva de las cosas, su punto de vista, su visión del mundo… Como en “Perspectivas de una bulímica”, donde intento precisamente hacer esto.
Pero desde que estoy en Italia, me dado cuenta de que ya no utilizo este tipo de temática. Siempre son mis piernas y siempre soy yo la persona representada, no es otra identidad, soy yo, son mis puntos de vista, mi visión del mundo y lo que el me transmite. Siempre digo que el hecho de que sean mis piernas se debe a que yo soy la modelo que tengo más cerca y en todo momento, a plena disposición las 24 horas del día. Pero ahora creo, que también es como una búsqueda interior. Tingo muy claro de donde vengo y a donde quiero llegar, pero hay muchas coses que se me escapan, sobretodo de todo lo que me rodea. Es una sensación constante aquí en Perugia y el hecho, ¡¡es que no me molesta, todo lo contrario!! Estoy tan atenta a todo a lo que me rodea y estoy absorbiendo tantas cosas... Es como una observación de todo y de mi misma y, puede que esta sea la forma de exteriorizarlo.

Muchos trabajos que estoy haciendo aquí son impulsivos, nada premeditados, ideas espontáneas. Esta es un de ellas y la mayoría de los gravados también. Puede que muchos no sabría ni decir por que los he hecho, pero todos tienen algunas coses en común: la luminosidad, las perspectivas en picado y el equilibrio o el movimiento de las piernas.
Estas son las escaleras de mi casa, pero de nombre le puesto Perugia por que una de las coses que caracteriza esta ciudad son las escaleras. Escaleras en casa, en la calle, mecánicas, en los puentes, en la Piazza, la Roca Paulina

No hay comentarios:

Publicar un comentario